Communicatie

Management & Klantrelatie
  • Cursuskosten € 979 (excl. btw)
  • Examenkosten -
  • Lesvorm klassikaal
  • Studieduur 2 dagen
Introductie

Heldere en concrete communicatie heeft een grote invloed op de klanttevredenheid. Hoe zorg je ervoor dat je een goede en duurzame relatie met de klant opbouwt? En wat kan een heldere communicatie met de klant daaraan bijdragen?

In deze training leer je om de klantbeleving centraal te stellen in je communicatie en hoe je slim kunt omgaan met verschillende typen klanten. Daarnaast leer je hoe je op weerstanden kunt reageren, wat je moet doen als er een conflict met de klant ontstaat, hoe je een klachtgesprek voert en wat een goede manier is om de boodschapper van slecht nieuws te zijn. Je leert gerichter luisteren en weet hoe je je woorden en stem kan inzetten.

Deze training is geschikt voor klantcommunicatie, maar ook voor communicatie op de werkvloer. 

Doelgroep

Iedereen die te maken heeft met klantcontact, en met name directeuren/eigenaren en frontoffice medewerkers.

Programma

Onderwerpen die gedurende deze training aan de orde komen, zijn:

  • Klantgericht werken;
  • Effectief omgaan met klanten;
  • Verlagen van weerstand bij jezelf en je klanten;
  • Klachtenmanagement;
  • Strategische probleemoplossing.
Werkwijze

De training heeft een 2-daags programma. Beide trainingsdagen zijn in hoge mate interactief. De opgedane kennis wordt door middel van opdrachten en rollenspelen geoefend. Daarbij neemt het ‘leren van elkaar’ een centrale plaats in.
Tijdens de eerste dag staat ‘de klant’ centraal. Er wordt gekeken naar hoe je klantgerichter kunt werken, naar hoe het proces van het klantcontact verloopt, welke klanttypen er zijn en hoe je daar mee om moet gaan.
De tweede dag staat vooral in het teken van het voeren van een klantgesprek, het omgaan met weerstanden zowel bij jezelf als bij klanten, de aanpak van conflicten en het voeren van een slecht nieuwsgesprek.

Certificaatinformatie

De training wordt afgesloten met een meerkeuzetoets. Bij een voldoende resultaat ontvang je het BKS-certificaat ‘Communicatie met klanten’. Deze branchekwalificatie is onderdeel van de Toelatingseisen & Gedragsregels van Stichting Branchenormering Schadeherstel.

Binnenkort van start bij jou in de buurt
Startdata
Plaats
Plaatsen vrij
17-05-2022
NIEUWEGEIN
11
Toon meer
Hier komt een bericht.
Een moment geduld a.u.b.

Product verwijderen

Weet je dit zeker?
Nee
Ja
Op Voc.nl maken we gebruik van cookies om jou de beste ervaring te geven op onze website, voor webstatistieken en advertentiecampagnes.
Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken, zoals Doubleclick.

Ga je akkoord met onze cookies? Onder ‘Meer informatie’ lees je meer over onze cookies.

Akkoord & sluiten Meer informatie
Loading page...